Штучний інтелект у відеоіграх відповідає за поведінку неігрових персонажів, їхню реакцію на дії гравця та створення відчуття живого ігрового світу. Якісний ШІ робить ігровий процес більш складним, непередбачуваним та реалістичним, підвищуючи рівень залучення та задоволення гравця. Таким чином, добре пророблений ШІ є ключовим елементом для створення глибокого та незабутнього ігрового досвіду.
Middle-earth: Shadow of Mordor відзначено за систему Nemesis, де вороги пам’ятають дії гравця. F.E.A.R. демонструє тактичний інтелект противників, а Alien: Isolation – непередбачуваність поведінки ворога. Серії Halo та Half-Life відомі своїм прогресивним ШІ, а Left 4 Dead – адаптивною системою AI Director. У Gothic NPC живуть за власним розкладом, а в BioShock Infinite Елізабет є ефективним компаньйоном. Star Wars: Republic Commando пропонує злагоджену роботу загону, а Starcraft 2 – складний стратегічний ШІ. The Last of Us Part II та ігри серії GTA і Red Dead Redemption вражають реалізмом поведінки NPC. S.T.A.L.K.E.R. запровадив інноваційну систему A-Life, а Kingdom Come: Deliverance II обіцяє глибоку взаємодію з персонажами.
Більш детальна інформація про ШІ в іграх доступна на кіберспортивному новинному порталі Players